lördag 21 mars 2009

Ni som hotar mig - varför gör ni det??

Orättvist. Jag som bara ville berätta nåt spännande och annorlunda för mina läsare, och så blev jag offer för vidriga påhopp och avskyvärda hot. Varför?

Mina två tidigare inlägg, det om Darwin och det om homosexualitet på medeltiden fick enormt mycket reaktion. Igår var jag t o m tvungen att tillfälligt stänga av kommentarfunktionen, detta efter två hemska kommentarer.
Den första anklagade mig för "religiös smutspropaganda" och kallade mig diverse namn av vilka "Pastor Ekmans hora" var den mildaste. Det är inte så att jag personligen tar illa upp, jag som ofta bloggar om kontroversiella ämnen är van vid sk*t, men kommentaren var mycket förolämpande mot alla kristna och troende överhuvudtaget, så jag var tvungen att radera den.

Den andra kommentaren var ett direkt hot. Personen påstod att han (kommentaren var anonym och undertecknad med manligt namn, därför säger jag han, men vem vet.. det kan vara en tjej), alltså denne person hävdade att han visste var jag jobbar och var jag bor och hotade med "konsekvenser" om jag fortsätter "blogga dravel om hbtq". Plus en massa förolämpningar av personlig karaktär.

Nu är det så att jag inte har mina personuppgifter på sidan, typ efternamn, adress och arbetsplats, men det är rätt många som vet vem jag är och var jag bor och jobbar, jag har ju en ganska omfattande umgängeskrets. Så det är knappast så att personen som hotar mig gör det bara för att jag ska känna obehag av att vara utpekad och blottad.

Så jag undrar, varför gör han (eller hon) det.
Varför hotar du mig, människan?
Tror du verkligen att jag upphör med bloggandet om sånt som berör folk? Eller tror du att jag nu kommer att avstå från åsikt och sanning varje gång denna inte överensstämmer med RFSL:s dogmer?? Tror du verkligen att jag ska bedraga mina homosexuella vänner på det sättet??

Eller tror du att jag är rädd? Alla som känner mig vet vad jag tycker i de flesta livsfrågor, vad jag står för, så vad är det du hotar avslöja för nån??
Om du nu vet var jag jobbar så tycker jag att du ska ha mage att komma till min arbetsplats och säga det du vill säga.
Rädd är jag inte.

Beträffande den andra kommentaren så ska du som kommenterat (också anonym, utan ens ett namn under), du ska veta att jag är ateist/humanist och stolt över det. När jag berättar avvikande kontroversiella åsikter om homo eller annat gör jag det inte av nån religiös anledning. Att påstå att t ex motståndet mot homoäktenskap eller lesbiska adoptioner härstammar från kyrkan är typisk propaganda som vissa homoaktivister vill vilseleda folk med.

Hota mig hur mycket ni vill.
Hot och förolämpningar tystar inte ner mig.


Nyckelord: , , , , , , , , , , , ,

15 kommentarer:

Anonym sa...

Stå på dig Linda!
De som hotar dig VET ATT DE HAR FEL I SAK, därför hotar de.

Anonym sa...

Linda, det kan ju hända att det är Darwin som bestämt sig för att det du skrivit är så pass dumt så att det ur evolutionens synvinkel är bäst att du försvinner. Har du tänkt på det?

Ursäkta raljerandet, men det är väl precis så här du själv resonerar?

Anonym sa...

Om du skriver att du tycker att ladda hem musik, film och spel utan att betala för dem är stöld och skriver du några inlägg om hur piraternas beskrivningar av FRA är skräckpropaganda så kommer du få ännu fler hot och personliga påhopp mot dig.

Anonym sa...

Jag ska absolut inte försvara hoten du fått men de homosexuella har sedan urminnes tider blivit förföljda, utstötta och mördade just på grund av att mindre vetande har känt sig tvungna att föra fram ogrundade argument precis som du gör nu.

Fakta: Det finns medmänniskor som är homosexuella.
Fakta: De misshandlas och mördas pga. sin sexuella läggning.
Fakta: Ogrundade argument som de du framför här spär bara på hatet.

Lägg ner...

Anonym sa...

Linda, du gör ABSOLUT RÄTT att ta upp debatten. Det finns olika åsikter om homosexualitet, och de ska diskuteras. Det är i diskussion som sanning kommer fram, inte i ensidig mediapropaganda.

De som kallar dig namn och hotar gör alla homosexuella en björntjänst.

Var modig och vik inte!

Anonym sa...

Usch, va obehagligt. Jag tycker det är helt sjukt hur en del människor anser sig ha rätt att bete sig i bloggvärlden.

Geoffrey Goines sa...

http://www.nrm.se/sv/meny/besokmuseet/utstallningar/rainbowanimals.6876.html

Om nu homosexualitet är så ovanligt, och så evolutionärt "fel"...

Anonym sa...

Ha ha Jeffrey Goines, visste du att var 10:e duva bär på fågelvirus?
Ska du hävda att det är normalt att bära på fågelvirus??
:-)))
Att ställa ut om djurens sjukdomar och elände är omoraliskt. Som att smygfota munkar i kloster som har analsex för att de inte orkar leva i celibat och göra en fotoutställning sen. Sorgligt och elakt.

Anonym sa...

Jag har inte läst de aktuella inläggen... men jag vet hur det känns när "sakkunniga" blandar sig i... usch och blä. Säger som Matti: Stå på dig!!!

Anonym sa...

Alltså stå på dig säger jag också, de som kommenterar anonymt är de värsta tycker jag.

Stå för vad ni tycker för sjutton, anonyma inlägg kan ta semester tycker jag.

Kimberly

Anonym sa...

Ha ha ha...
Jag tycker som Ms D. Hon symboliserar på något sätt hela den här bloggen. Man ska inte behöva läsa inläggen som diskuteras och man ska absolut inte diskutera sådant man kan någonting om.

Geoffrey Goines sa...

"Ska du hävda att det är normalt att bära på fågelvirus??"

Är det onormalt att vara sjuk menar du? Förstår inte riktigt resonemanget där.

Sen finns det många studier som visar att djur som uppvisar homosexuellt beteende får friskare/starkare avkomma.

Anonym sa...

Geoffrey,
"Sen finns det många studier som visar att djur som uppvisar homosexuellt beteende får friskare/starkare avkomma."

Det finns INTE EN ENDA studie om det.
Jag forskar i molekulärbiologi på UU, borde veta om det fanns någon.:-)

I djurriket är homobeteende en avvikelse som MINSKAR artens s k fördelsspektrum vad gäller arvmassan. All forskning visar det klart och tydligt.

Tyvärr, när våra forskningsresultat offentliggörs och kommenteras på tidningssidorna och i tv-sofforna visar de plötsligt en förvrängd bild, ofta t o m motsatsen. Därför är du och många andra förvirrade och vilseledda.
Mycket klokt som någon skrivit i kommentar till förra inlägget: Gå till PRIMÄRA KÄLLOR! Kontakta forskare och läs själva materialet om du vill veta sanning om homosexualitet. Bland djur som bland människor.
///Gun

SwedishTeen sa...

Tjenare Linda!

Intressanta inlägg du har gjort och jag tänker svara på dem och eventuellt ta upp dem i min egen blogg när jag väl har sovit på saken. :)

Jag håller inte med dig om dessa inlägg men du är inte desto mindre intressant för det.

Och jag tycker verkligen inte att du ska behöva vara hotad på något sätt. Alla har sin fulla rätt att uttrycka sig.

/ SwedishTeen - En glad bi-typ som bloggar om bögerier sedan 2005, numera mer om politik

grumpy sa...

Bah, lite debatt får man fan ta om man har en blogg, annars finns det dagbok som du kan låsa in i ett skåp..