tisdag 21 oktober 2008

Papa Dee och de spydiga feministernas häxjakt

Domen mot Papa Dee har fallit. De som tycker att domen är fel kan gå tillbaka till mitt tidigare inlägg där jag förklarade varför domen - av politiska skäl - väntades se ut som den gör. Det är just det som skiljer oss, världsvana och objektiva i svänget, från demagoger och rampljussökare i stort - att vi ser sammanhanget, säger som det är, och litar på rättsväsendet när det kommer till kritan (säger man så?).

För dig som undrar vad det är för bråk som uppstått i vissa delar av bloggosfären med anledning av mitt insiktsfulla inlägg... Ja, vad kan man säga, det finns tyvärr folk, spydiga nollor till feminister i det här fallet, som har oliktänkandefobi. De accepterar inte att vi har demokrati och yttrandefrihet i vårt fina land, att åsikterna varierar, och att andra har rätt att tycka annorlunda än vad de själva gör. När någon uppvisar en annan åsikt, de tycker det är tillräcklig anledning att gå till personliga angrepp.
Det roligaste är att personen som startat bråket, hon profilerar sig som en ifrågasättande och samhällskritisk bloggare, samtidigt som det inte finns en enda tanke eller åsikt på hennes blogg som skiljer sig från mainstream, d v s från vad majoriteten i Sverige tycker. Typiskt. Rätt som Marcus kommenterade (fick tyvärr ta bort kommentaren p g a svordomar, sorry Marcus) - tjejen är inte bara en nolla, hon är en falsk nolla. Bra sagt.

Ja livet går vidare. Papa Dee är snart ut med ny singel, det har jag redan skrivit om. Vad singeln kommer att handla om? Ha ha, gissa!

Förstår mig inte på Lulu Carter fortfarande.. Vad är poängen?

4 kommentarer:

Angela sa...

Hej, var inte less p g a påhoppet! Hon är ju förbannad för att du haft rätt hela tiden (om vittnen i papadee-rättegången altså, att deras "vittnesmål" är inget värda) medan hon haft fel. Alla feminister jag känner är förbannade nu. Och de minst hövliga av dom, minst begåvade och sämst uppfostrade, tar varje tillfälle att hoppa på rättvisan och kloka bloggare som dig. Var ej less och stå på dig!

Anonym sa...

Hej Linda. Maria tycker jag ska absolut kommentera bråket, säger att "jag som är verksam inom rättväsendet bör ha åsikt".

Vet inte. Känns som en vanlig bloggdialog er flickor emellan.:) inget vi gubbar behöver fästa vikt vid.

Å andra sidan är det allvarligt när en nämndeman (den där kvinnan skryter ju om att hon sitter som nämndeman) uttalar sig i sådana termer att det framgår att hon inte tycker nämndemän ska vara kritiska mot vittnen, vad dessa säger i domstol och varför. Om jag förstår rätt var det ju detta behov att vara vittnekritisk som du uppmärksammade i ditt inlägg och som hon reagerade emot så ohyfsat som hon gjorde, eller hur? Sådana nämndepersoner är direkt olämpliga i rättsystemet.

Maria menar att det finns underlag för att ifrågasätta henne, anmäla och avföra från nämndemannajobbet. Min bedömning: kanske.
Jag har inte kollat henne, sitter hon verkligen som nämnde? I och för sig kan jag ta upp det här med NRF och hos fullmäktige men behövs det? Uppmärksamhet hon och hennes blogg inte förtjänar. Vad tycker du? Återkom till Maria med dina tankar. Jag gör som du säger.

Helene sa...

Du rör dig nog i en väldigt begränsad skara människor om du tycker att den där tjejen bloggar mainstream.

Linda sa...

Nämn en enda åsikt hon har som inte stämmer med vad majoriteten tycker! Varsågod!
Tjejen är populist. Hon skriver bara det som majoriteten håller med om, detta för att få applåd av majoriteten och skaffa sig fler unika besökare. Populist och nolla. Och hon är inte ensam om den patetiska strategin. Bloggosfären vimlar av såna, tyvärr.
Eller vet du inte vad mainstream betyder. Kanske det.:)