torsdag 9 oktober 2008

Papa Dee och Lulu Carter

Hela åtalet mot Papa Dee finns äntligen att beskåda på Lennarts sida, med alla riktiga namn och detaljerade bakgrundsuppgifter om alla de inblandade (f-n va pinsamt, jag trodde först att länken dit fanns först på Spionbloggen, spionen kör ju oftast med det senaste, men nu har det visat sig att länken tagits bort, detta p g a missnöje med att stygge Lennart avslöjat för mycket hemliga identiteter och riskerar nu problem; men du kan pröva hos Jessica, hon har kanske länken kvar).

Jasså, åtalet alltså... svårt att se hur åklagaren kan vinna det här. Det hela hänger på opålitliga vittnen, vi får se hur det går.
Sen är det Crissan som gått ut med snack om att artisten misshandlat henne också. Är det fler än jag som undrar vad hon räknar med att vinna på det här?? Alltså, inte anmäla misshandel när den händer utan gå ut i medier efter många år.. Luktar samma trams som i fallet med Tito i allafall.

Fattar inte varför vissa fortfarande bloggar om Lulu Carter. Hon är ute, passe (stavas det så?)... Färjan är en anna sak, där finns et o annat att diskutera..

Jag tycker fortfarande man borde kolla dessa vittnen, vad de är för slags människor och om det föreligger risk att de kan vittna annat än vad de sett. Däremot håller jag inte med Locke som på sin blogg antyder att en av vittnena varit med om misshandel förut och därmed partisk vad gäller att anklaga män för sånt. Inget belägg för det. Jag har kollat samtliga vittnen i polisregistret, ingen förekommer, i misshandelrelaterade mål i allafall.

Å andra sidan vet vi alla som är inne i svängen att Papa Dee kan vara rätt tuff mot sina tjejer. Typ krävande. Så jag är liksom på inget sätt övertygad om hans oskuld. Menar bara att åtalet är ganska tunnt på bevisning.
Vad tycker du?

Du bryr dig kanske inte om Papa Dee? Roligare att sitta och läsa sexnoveller och om att onanera?? :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Stava, stava... det kan inte vara lätt